Логотип
  • Командна робота вчителів

    21.10.2019

    Понад 20 досвідчених вчителів, що працювали або зараз працюють у мережі німецьких шкіл за кордоном, зібралися у Бонні з 16 по 20 вересня за запрошенням Центрального офісу шкіл за кордоном (ZfA). Фахівці допомагали у розробці підготовчих курсів для нових спеціалістів.

    Окрім глибоких знань про роботу в закордонній школі, організатори з підвищення кваліфікації поділилися досвідом застосування різноманітних дидактико- методичних компетенцій у роботі вчителя. Щороку ZfA проводить до 17 підготовчих курсів та знайомить учасників з дидактикою та методикою викладання німецької мови як іноземної (DaF), а також предмету німецької мови (DFU), представляють ідеї щодо впровадження цифрових технологій на уроках. Слід зазначити, що особливу увагу приділяється лекціям з профорієнтації для майбутніх студентів.

    Добре працюємо разом як справжня команда

    Раз на рік експертна команда із досвідчених вчителів мережі німецьких шкіл за кордоном збирається разом на конференцію ZfA. Вони працюють над матеріалами, які надалі використовуються на підготовчих курсах для вчителів-початківців. Паралельно з цим надається фахова інформація та обговорюються організаційні аспекти подальшого розповсюдження розроблених матеріалів у школах. Окрема увага приділяється роботі у соціальних мережах.

    Мануела Фляйг, яка зараз працює в Бразилії та часто виступає консультантом на конференціях з підвищення кваліфікації, зазначає: «Такі зустрічі мають важливе значення для розвитку відносин та співпраці у колективі викладачів німецьких шкіл по всьому світу. Ми, вчителі з досвідом роботи, та нові вчителі так плідно співпрацюємо протягом цих сімох днів, що це впливає потім на весь навчальний рік:  вчителі кооперуються, допомагають один одному, беруть на себе відповідальність за певні підготовчі курси».  Основною темою цьогорічної конференції була «Дигіталізація іноземних шкіл». Цифрові технології використовувались навіть для розробки змісту підготовчих курсів. На початку конференції Томас Спан з управління Гамбурзької школи освіти та професійної підготовки представив стратегію «Освіта в цифровому світі», яка обговорювалась на Конференції міністрів освіти. Професорка Біргіт Ейкельманн з Університету Падерборну підсумувала складнощі, викликані постійною дигіталізацією багатьох сфер життя, з якими стикаються викладачі вдома та за кордоном. Д-р Хайке Шаумбург з Берлінського університету імені Гумбольдта запропонувала учасникам критично задуматися про переваги та ефективність цифрових можливостей під час навчання.

    Джерело: ZfA

    Разом до покращення якості шкіл

    Доктор Беттіна Фішер, завідувачка кафедри «Педагогічний менеджмент якості професійної підготовки, післядипломна освіта» ZfA, уточнила вимоги до шкіл, які підтримуються ZfA:

    «В інструкциї до нової моделі якості управління описано підхід співпраці на рівні Правління, дирекції школи та адміністративного управління. Там визначені завдання, функції та ролі відповідальних у школі. Співпраця педагогічного та шкільного керівництв призводить до виграшу з обох сторін, покращення якості школи».

    Томас Ерманн, завуч  Німецько-української міжкультурної школи у м. Києві, представив роботу на навчальній платформі Moodle. Йому допомагали Мартін Зімнол та Тім Фрут з Педагогічного державного інституту Рейнланд-Пфальц.

    Учасники оцінили конференцію дуже позитивно, а Ніколь Борделаї сказала: “Мені дуже сподобалось поєднання теоретичного матеріалу та практики над модулем DFU, тому я відчуваю себе добре підготовленою до своєї подальшої роботи у якості референта”.

     

    Інформаційна довідка:

    Центральний офіс шкіл за кордоном (ZfA) керує 140 німецькими школами за кордоном від імені Федерального відомства закордонних справ як федеральний шкільний інспектор. Він підтримує школи фінансово та педагогічно, контролює їх якість. ZfA також контролює та підтримує 27 німецьких профільних шкіл, національних шкіл з сильним німецьким навчальним та випускним профілем, а також близько 1100 національних шкіл, що готують до німецького мовного диплому(DSD). Усі школи, які підтримує ZfA, є частиною мережі ініціативи “Школи: партнери майбутнього” (PASCH). ZfA сприяє створенню нових німецькомовних шкіл, допомагає у плануванні уроків німецької мови в місцевих школах та запроваджує міжнародні стандарти.

     

    Джерело: Центральний офіс шкіл за кордоном (ZfA) (після переходу на сторінку натисніть, будь ласка, “оновити”)

    Contact us