18.05.2021
Ще до початку карантинної хвилі ми командою «Зеленки» завітали до німецького садочка KITA. Його відвідують дітлахи з різних культур і народів віком від півтора до семи років. Діти вивчають німецьку мову та культуру (усі заняття проводяться німецькою), розвивають мовні навички, багато гуляють, займаються спортом і творчістю, вчаться взаємоповаги та комунікації. Головний акцент – на розвитку через почуття, радість та ігри.
Перше, що впадає в око всередині садочка, – напрочуд самостійні діти. Малеча до 2 років самотужки одягається на прогулянку. Малята вільно спілкуються одне з одним, вчаться розмовляти німецькою, усе довкола пізнають через гру і багато часу проводять надворі.
Батьки знають, що дітки в KITA гуляють у будь-яку погоду, тож одяг неодмінно має бути вітро- та водонепроникним. Прогулянки просто неба в цьому садочку вважають надзвичайно корисними для розвитку та здоров’я.
За рік до школи у дітей розпочинається спеціальна програма підготовки. Після закінчення садочка дітлахи мають такий рівень володіння німецькою мовою, який дає їм можливість перейти в німецьку школу (DSK – Deutsche Schule Kiew). Набутих у садочку KITA навичок і вмінь достатньо для успішного навчання у сучасній прогресивній школі, а згодом їм буде легко вступити до будь-якого вишу у світі та здобути якісний диплом.
У KITA панує атмосфера взаємоповаги і толерантності, діти тут навчаються взаємодії, доброзичливості та співчуття.
Багато уваги в садочку приділяють святам з німецької та української культури. Так. під час німецьких свят та підготовки до них, діти поринають в автентичну атмосферу та ближче знайомляться з культурою Німеччини.
Адреса: вул. Деревлянська, 13, м.Київ.
Порядок вступу: знання німецької не є обов’язковим. Головне – мотивація батьків та самої дитини, а також дотримання принципів, прийняття культури і традицій Німеччини.
Вартість навчання:
Сайт Садочку: https://dsk.com.ua/ua/kindertagesstaette
А ще ми мали нагоду поспілкувались із вихователем Групи “Сонечко” Софією Опанасюк, яка попри обіймашки та запитання дітей, які час від часу підбігали і давали про себе знати, змогла відповісти на декілька наших запитань:
Ми відзначаємо геть усі свята з німецького календаря, а також з повагою ставимося до українських свят. Наприклад, Різдво наші діти відзначають двічі – 25 грудня і 7 січня (як в Україні). Ми повідомляємо малечу, що спершу святкуємо Німецьке Різдво, оскільки перебуваємо в німецькому садочку та шануємо культуру і традиції Німеччини. А пізніше усі разом чекаємо приходу Святого Миколая та відзначаємо українське Різдво.
Досить багато свят у нас восени. Приміром, свято ліхтариків, врожаю або просто свято осені. Коли настає холодна пора року і раніше сутеніє, ми вчимо дітей не боятися осені чи зими: запалюємо ліхтарики і влаштовуємо цілу урочисту ходу навколо садочка. Дітям це дійство дуже подобається. Запрошуємо також батьків, і вони нас підтримують у цій традиції.
На свято врожаю до нас приходять Картопляний король. Діти його чекають з нетерпінням. Ми влаштовуємо ігри та веселощі, печемо картоплю, розпалюємо багаття на вулиці.
Ще є таке свято як Геловін. Але ми його не відзначаємо. Інколи вирізаємо гарбуз, згадуємо, що таке свято існує, проте не акцентуємо на ньому увагу, адже воно не належить до традиційних свят Німеччини та України.
Потім до нас приходить Миколай, адже в Німеччині його також вшановують, щоправда, 26 грудня. Діти готуються, вчать пісеньки та вірші. На території садочка є капличка. Ми з дітьми там вітаємо Миколая, малеча співає йому пісні та отримує подарунки. В Україні Миколай кладе подарунки під подушку, а в Німеччині – у чобітки. Тож ми просимо дітей приносити з дому щіточки, вони самостійно чистять своє взуття напередодні і чекають. А, повернувшись до своєї групи, тішаться солодким подарункам від Миколая, які той кладе у чобітки.
Взагалі, діти до кожного свята вчать багато пісень, дуже радіють святкуванням.
У Німеччині вже досить давно існує традиція пальчикових ігор. В Україні вони теж поширені. В Німеччині існує пальчикова гра на кожен випадок життя. Приміром, якщо дитина вдарилася – то граємо в одну гру, якщо в неї День народження – в іншу.
Гра – це робота дитини. Особливо у вільній грі діти пізнають себе та інших дітей, їх інтереси. Для батьків та вихователів вільна гра дає особливу можливість спостерігати за дітьми та визначати, що їми керує в даний момент. А це дозволяє планувати різну діяльність для дітей, виїзди та прогулянки – все, що безпосепедньо пов’язано з інтересами дитини. Так ми організовуємо педагогічну діяльність в дитячому садку і тісно співпрацюємо з дитиною.
У нашому розкладі є така собі вільна гра. Для батьків, необізнаних у педагогіці, це може видатись дивним. Невже діти просто граються і нічого не роблять? Але ми розуміємо, що у нас групи зазвичай змішані та різновікові, тому під час гри вони спілкуються між собою, старші діти допомагають меншим, менші вчаться у старших, хлопчики граються між собою, дівчатка окремо між собою. Дітки вчаться комунікувати та взаємодіяти. Під час вільної гри можуть грати в настільні ігри.
Ми стараємось не давати дітям готових роздруківок чи зошитів, уникаючи шаблонності. Ми вигадуємо ігри. Тобто, якщо ти хочеш малювати фіолетового крокодила, – будь-ласка, адже ти його придумав. Наприклад, зараз у нас триває підготовка до Великодня і вчора ми з дітьми малювали писанки крейдою просто на підлозі. Дітям таке дуже подобається. Ми за те, щоб дітлахи якомога менше часу проводили за столами. Вони можуть малювати, приміром, на підлозі чи стіні. Звісно, в нас є заняття й за столами, але вони тривають не більше 15-20 хвилин. Після цього діти йдуть гратися. Для нас вільна гра – це ще й розвиток мовлення, адже діти спілкуються німецькою і вчать нові слова
Автор: Zelenka , оригінал публікації: http://www.zelenka.kiev.ua/2021/04/19/nimetskyj-sadochok-kita-kultura-vzayemopovaga-i-samostijnist/
Фото – Євгенія Станішевська