15.09.2020
Школа – живий організм. За останні кілька років у нашій школі відбулося багато змін у різних сферах. Так ми пропонуємо німецький міжнародний випускний іспит (Abitur), відкрили багато нових можливостей для українських сімей і рухаємося в міжнародному напрямку. Таким чином звична модель школи дещо «старіє» і потребує перегляду. З цією метою ми хотіли б запросити всіх, хто бере участь у шкільному житті (вчителів, учнів та батьків), попрацювати над переосмисленням та формулюванням нового концепту школи, спільних цінностей, висловити свої думки та ідеї. Робоча група, яка складається з представників трьох зацікавлених сторін, підготується та запропонує вам опитування протягом наступних кількох тижнів з проханням всіх взяти в цьому участь.
Минулого тижня ми отримали підтвердження від Міністерства культури Саксонії про те, що всі п’ять випускників, які наша школа зареєструвала для здачі випускного іспиту за кордоном (Fremdenabitur) від Саксонії, офіційно затверджені і зможуть скласти іспит. Це аж ніяк не само собою зрозуміло, оскільки до “Fremdenabitur” у Саксонії пред’являються дуже суворі вимоги. Між іншим, Саксонія загалом визнається найвимогливішою серед федеральних земель Німеччини щодо випускного іспиту(Abitur).
Результати тестів попереднього навчального року прийшли цього тижня. Нижче Ви можете побачити приклад:
Графік показує ефективність Вашого класу порівняно із середнім показником для країни. Невиправлене середнє значення (жовта смужка) показує середні показники успішності учнів землі Тюрінгія.
Показано середнє значення класу від загальної кількості набраних балів (у відсотках від максимальної загальної кількості набраних балів). Середнє значення Вашого класу перевищує середнє загальнодержавне. Отже, Ваш клас в цілому знаходиться на рівні вище ніж середній. Бажано проаналізувати можливі причини успішної роботи та відстежити наявні сильні сторони, а також подальші можливості для вдосконалення.
Графік 1: порівняння середнього показника класу із середнім показником для країни (кількість балів у відсотках до максимальної).
Інформація щодо графіку:
У порівнянні середній показник досягнень класу може, хоча і не обов’язково, означати, що викладання і засвоєння матеріалу були не достатньо успішними. Відповідно, навіть добрі результати не є прямим свідченням особливо хорошої освіти. Результати показують лише поточний рівень результативності досліджуваних компетенцій учнів порівняно з іншими класами. Причини більш або менш успішного навчання можна проаналізувати і зробити висновки лише на місці, маючи уявлення про конкретні умови навчання учнів.
Хоча результати не демонструють чіткої інформації про якість викладання, але вони надають важливу інформацію для подальшого розвитку на власних уроках, яку не можна ігнорувати.
Вирішальною для використання на уроках є інформація не про загальний середній результат учнів, а результати з окремих завдань.
Німецька школа Київ, 6 клас
Загальні результати всіх класів (6 та 8) показують, що наша школа знаходиться на одному рівні зі школами в Тюрінгії щодо знань з німецької мови, хоча в нашій школі навчається значно більше дітей, які не є носіями німецької мови, ніж у Тюрінгії; в галузі англійської мови, як і майже у всіх школах за кордоном, результати значно кращі, ніж у рідній німецькій мові. У французькій мові, як і майже в усіх школах за кордоном, ми слабші, ніж у Німеччині, оскільки з Францією наша країна має набагато менше стосунків, ніж Німеччина. А з математики наша школа краща за середні показники в Тюрінгії. Результати з математики 8 класу не вносились. Через епідемію початкова школа цього року не могла взяти участь у тестуванні наприкінці 3 класу.
Загалом, ми дуже задоволені цими результатами, бо вони показують нам, викладачам, що ми на правильному шляху, вони дають нам інформацію про можливі варіанти покращення нашої роботи. Але це також показує батькам, що успішність їхніх дітей перевищує середні показники німецьких шкіл.
Центральне агентство з питань шкіл за кордоном (ZfA) все частіше звертається до питання моделі управління. Розуміння моделі – це підвищена спільна відповідальність за школу Керівництва школи, Правління та Адміністрації.
З причин, які, звичайно, викликані вірусом CОVID-19, в даний час не проходять інспекційні візити ZfA по всьому світу. Однак вони не відміняються, а тільки відкладаються. Щоб повністю не втрачати зв’язок з ZfA, агентство пропонує так звані переговори з управління. В рамках, встановлених ZfA, школа повинна підготувати запитувані теми з даними, які перевіряються, а потім проводиться докладне відео-інтерв’ю.
Нещодавно ми провели переговори з питань управління, і в результаті наша школа отримала оцінку в діапазоні від добре до відмінно в таких аспектах, як структура, вивчення мови, розвиток персоналу, розвиток школи і викладання, а також організаційний розвиток.
Але повернемося до початку розділу «З-під пера директора»: Школа – це живий організм, який не знає спокою!